Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

Detailbranchen er en branche, hvor udviklingen går hurtigt og det er dyrt at lave fejl. Der er konkurrence fra både mange store og små fysiske butikker, samt fra online butikker og nethandel.

En af de vigtigste opgaver er at vide, hvor dine fysiske butikker skal placeres henne, site location.
Geoinfo har ekspertise i at lave analyser, der giver dig et bedre beslutningsgrundlag, så du kan finde den optimale beliggenhed når du skal:

•    Omplacere en eksisterende butik
•    Placere en helt ny butik
•    Lukke en eller flere butikker.

Med de rette værktøjer kan du lave en analyse, der fortæller dig hvor dine kunder er - og hvor der er flest af dem. Det har en stor betydning, når du skal placere en butik.

Geografien er grundlæggende i forhold til meget kundeindsigt. Først og fremmest fordi vi med vores geografiske analyseredskaber kan give dig indsigt i hvem dine kunder er, hvor de bor, hvilke ydelser de har (eller kunne have behov for), hvordan din kundeportefølje er sammensat og hvor du kan finde  tilsvarende kunder.

Du kan læse mere på Esris side om retail og se cases, demo'er og videoer.

Ring på 3996 5900, hvis du vil vide mere.

Præcise data og segmentering

Geoinfo har i mange år samarbejdet med Danmarks Statistik og er en af de førende danske leverandører af analyser på Kvadratnettet. Kvadratnettet er en inddeling af Danmark i 100 x100 meter celler, som du selv fylder med relevante data. Fordelen ved Kvadratnettet er at det ikke ændrer sig over tid, som fx kommune- og regionsgrænser kan gøre. Kvadratnettet gør det muligt at kombinere og regne i geodata på tværs af celler, af de områder, du definerer

Det kan give dig vigtig viden om kunder i et afgrænset område.

Du kan læse mere på Esris side om retail og se cases, demo'er og videoer.

Ring på 3996 5900, hvis du vil vide mere.

Søg på siden