Michael tilføjer: ”Til gengæld kræver vi også noget mere af kunderne. De bliver nemlig nødt til at have nogle oplysninger klar til vores system, for at vi kan få deres sag registreret og behandlet. Derfor har vi lavet en standard-skrivelse, så vi kan få dem godt i gang.”
Udover at kunderne får hurtigere og bedre betjening, er det også blevet nemmere at samarbejde med samarbejdspartnere i marken. Som en del af det samlede system, har de blandt andet opsat en række løsninger i Esri’s Collector App til opmålerne og håndværkerne. Opmålerne kan tegne stikledningen direkte ind i kortet på deres tablet, når de er ude i felten og måle op, hvor der skal graves ud og kan markere, hvor stikket skal føres ind i huset.
På samme måde har også smedene og entreprenørerne fået digital adgang til systemet, så de kan se de sager, som de skal tage sig af. Ved at alle involverede har adgang til de samme opdaterede oplysninger om hver enkelt sag, er der ikke, som før i tiden, tvivl om, hvilket printet kort, som er det nyeste. Nu er der kun en udgave og et sted med samlet overblik. Michael og Tanja fortæller, at opmålerne, smedene og entreprenørerne har taget godt imod de nye løsninger. Samarbejdspartnerne har fået lettere adgang til de oplysninger, som de skal bruge, hvilket også er en lettelse på kontoret, da det betyder, at de ikke længere bruger tid på at formidle viden og tegninger manuelt.
Tanja beskriver, hvordan hun tidligere arbejdede med store Excelark, for at lave statistikker og skabe overblik, som hun manuelt skulle holde ajour. Men det nye samlede system, bruger hun ikke længere tid på at flytte og opdatere data fra papir til Excelark. I stedet kan hun blot lave et dataudtræk fra systemet, når de har behov for det.