Detailhandel
Boost din forretning med analyser og datadrevne beslutninger
At have styr på tingene giver bedre lønsomhed
Kan din organisation blive bedre rustet til at imødekomme kundernes behov og krav?
Er der måder at tage bedre og mere nøjagtige beslutninger, der fører til øget salg og bedre rentabilitet?
Svaret på begge spørgsmål er "ja". Ved at bruge den geografiske dimension i dine forretningsanalyser vil du se på både markedet og forbrugerne med nye øjne.
Bedre beslutningsgrundlag med geografisk analyse
Virkelig skarp og let tilgængelig beslutningstagning er en forudsætning for at skabe succes i hele detailværdikæden. Geografisk forretningsanalyse tilføjer en dimension, der giver bedre beslutninger, som igen baner vejen for øgede indtægter, bedre marginer og lavere omkostninger.
Se webinar
SE DETTE WEBINAR NÅR DET PASSER DIG
How Customer Insights Drive Growth
I detailbranchen er det et must at have præcis kundeindsigt for forbere salget og engagere kunderne.
At forstå kundernes indkøbsmønstre, købsadfærd, sammenholdt med, hvor de befinder sig (lokationsanalyser), giver en ekstra dimension til indsigten og kendskabet til kunderne.
Det kan løsningen bruges til
Ved hjælp af data fra mange forskellige kilder kan du med geografisk analyse og interaktive kort visualisere og tydeliggøre de mest komplekse sammenhænge og tage bedre beslutninger, der giver forretningsfordele og sikrer forretningsudvikling.
Optimal butiksplacering
Ved at kombinere egne data som fx kundeklubdata med data om konkurrenter, demografi og købekraft, får du et godt grundlagt at træffe beslutning om den optimale butiksplacering.
Markeds- og kundeanalyser
Segmentér dine kunder efter salg og profitabilitet, find de mest profitable kundeemner, find de bedste markedføringskanaler og maksimér effekten af dine kampagner.
Optimering af butiksdrift
Ved du hvorfor dine butikker performer eller ej? Få et komplet driftsbillede i én eller flere butikker og bliv bedre klædt på til at iværksætte initiativer der forbedrer rentabiliteten i butiksnettet.
Produktoptimering
For at sikre øget salg og rentabilitet, kan du finde det perfekte produktmix for din målgruppe ved hjælp af segmenteringsdata for en bestemt butiksplacering.