Detailhandel
Butiksudvikling og markedsføring med datadrevne indsigter og analyser.
Boost din forretning med analyser og datadrevne beslutninger
Med vores løsninger til detailhandelsbranchen, kan du kombinere egne data eksempelvis kundedata med eksterne data som demografi, offentlig trafik, konkurrenter, køreafstande, købekraft og forbrug.
De eksterne data og dine egne data samles i ét system, ArcGIS , der via geografisk analyse (GIS og Location Intelligence) giver overblik og mulighed for at se sammenhænge i store mængder data. Analyser og nye indsigter visualiseres med interaktive dashboards og kort, som kan deles med kolleger, partnere og andre interessenter - hvor som helst og når som helst.
Resultatet bliver et bedre udgangspunkt for at træffe de rigtige beslutninger, forbedrede kunderelationer, større effektivitet og dermed omkostningsbesparelser og større afkast for virksomheden. Og husk, at det naturligvis kan integreres med organisationens BI og andre forretningssystemer.
Esri og ArcGIS er af Forrester i 2020 udnævnt til at være førende indenfor Location Intelligence.
Læs mere om Location Intelligence her .
At have styr på tingene giver bedre lønsomhed
Kan din organisation blive bedre rustet til at imødekomme kundernes behov og krav?
Er der måder at tage bedre og mere nøjagtige beslutninger, der fører til øget salg og bedre rentabilitet?
Svaret på begge spørgsmål er "ja". Ved at bruge den geografiske dimension i dine forretningsanalyser vil du se på både markedet og forbrugerne med nye øjne.
Bedre beslutningsgrundlag med geografisk analyse
Virkelig skarp og let tilgængelig beslutningstagning er en forudsætning for at skabe succes i hele detailværdikæden. Geografisk forretningsanalyse tilføjer en dimension, der giver bedre beslutninger, som igen baner vejen for øgede indtægter, bedre marginer og lavere omkostninger.
Se webinar
SE DETTE WEBINAR NÅR DET PASSER DIG
How Customer Insights Drive Growth
I detailbranchen er det et must at have præcis kundeindsigt for forbere salget og engagere kunderne.
At forstå kundernes indkøbsmønstre, købsadfærd, sammenholdt med, hvor de befinder sig (lokationsanalyser), giver en ekstra dimension til indsigten og kendskabet til kunderne.
Det kan løsningen bruges til
Ved hjælp af data fra mange forskellige kilder kan du med geografisk analyse og interaktive kort visualisere og tydeliggøre de mest komplekse sammenhænge og tage bedre beslutninger, der giver forretningsfordele og sikrer forretningsudvikling.
Optimal butiksplacering
Ved at kombinere egne data som fx kundeklubdata med data om konkurrenter, demografi og købekraft, får du et godt grundlagt at træffe beslutning om den optimale butiksplacering.
Markeds- og kundeanalyser
Segmentér dine kunder efter salg og profitabilitet, find de mest profitable kundeemner, find de bedste markedføringskanaler og maksimér effekten af dine kampagner.
Optimering af butiksdrift
Ved du hvorfor dine butikker performer eller ej? Få et komplet driftsbillede i én eller flere butikker og bliv bedre klædt på til at iværksætte initiativer der forbedrer rentabiliteten i butiksnettet.
Produktoptimering
For at sikre øget salg og rentabilitet, kan du finde det perfekte produktmix for din målgruppe ved hjælp af segmenteringsdata for en bestemt butiksplacering.













