”Når man arbejder med shoppingcentre, handler alting om kunderne: Hvem er de, hvor bor de, hvor lang tid tager det for dem at køre hen til os, og hvor stor er deres købekraft.” Indleder Katrine og viser vej til et mødelokale. DEAS’ københavnske kontor, ligger lige ved Flintholm station. Katrine har arbejdet som analytiker i mange år, og er vant til at anvende kort, som en del af hendes analyser. Til gengæld er Katrine ny på ArcGIS-platformen, som hun først har stiftet bekendtskab med for et lille års tid siden, da hun begyndte hos DEAS og skulle finde noget software, der kunne lave geografiske analyser.
Da Katrine bad om en licens til ArcGIS Online, kendte cheferne ikke til programmet, men på grund af den lave indgangspris var det overskueligt at gå i gang. Siden har både chefer og kollegaer været tilfredse med resultatet og kortene har bidraget til nogle gode diskussioner. Katrine forklarer: ”En liste med en masse postnumre giver ikke noget billede af, hvad der er tæt på og langt væk, med mindre man alligevel sidder med et kort ved siden af sig. Derfor er det visuelle i et kort vigtigt, da det gør det nemt at forholde sig til og giver et fælles billede, som man kan diskutere ud fra.”
Katrine er chefanalytiker i Center Management afdelingen. Hun er uddannet cand. merc.mat og har arbejdet med markedsanalyser i mange år; først på analysebureau og senere i forskellige større virksomheder.