Som eksempel fortæller Nanna om facebook’s ’content moderation’, altså det at facebook holder øje med indhold og fjerner bestemte opslag. I den forbindelse fortæller Nanna, at facebook for deres handlinger alt efter behov med forskellige dele af ’infrastrukturen’:
”I én sammenhæng fortæller facebook, at det er mennesker, der sikrer indholdet, og i denne sammenhæng siger facebook: ’Der sidder en task force af mennesker i Europa og kvalitetssikrer vores handlinger’. I andre sammenhænge lægger de vægt på, at det er algoritmer og maskiner, som regulerer indholdet. Nanna understreger, at facebook’s argumenter på denne måde afhænger af diskussionens kontekst. For eksempel er det i nogle sammenhænge mere progressivt og neutralt at snakke om algoritmer, i andre sammenhænge signalerer det større ansvarlighed at de vigtige beslutninger overlades til mennesker.
Hun fortsætter: ”Problemet er, at når man fokuserer på det teknologiske aspekt alene, kan man glemme at mennesker er en del af internettets struktur, og at internettet er en del af en social kontekst. De store infrastrukturer er mangfoldige, og hvis man husker at mennesker skal ses sammen med kabler og algoritmer, så træder det sociale billede frem.”
Og ifølge Nanna, bliver man nødt til at have det sociale billede med, når man diskuterer og udvikler teknologi. Ellers risikerer vi ifølge Nanna, at den teknologiske udvikling styrer sig selv og at vores fælles forestillinger om fremtidens smarte byer bliver til lyse og rene billeder, som grundlæggende også er ganske urealistiske idealer, der ikke medtager den menneskelige x-faktor, som hun uddyber:
”Når vi eksempelvis bliver præsenteret for fremtidens ’Smart City’, så er det for det meste med et billede af en meget ren, perfekt, effektiv og logisk by, som enten er helt uden mennesker, eller med mennesker klædt i klare, rene farver. Hvis det kun er det billede, som vi forholder os til og diskuterer fremtiden ud fra, er der stor risiko for at vi kommer til at mangle blikket for borgernes behov, bekymringer, udfordringer og ønsker.”