555-555-5555

Radius strømliner underleverandørers arbejdsgange med mobilapps og forbedrer sikkerhed og kvalitet 

Radius har med ArcGIS og mobilapps strømlinet arbejdsgangene i forbindelse med inspektioner af underleverandørernes arbejde og sikkerhedsforanstaltninger. Det har forbedret kvaliteten af arbejdet og øget sikkerheden hvor der arbejdes. Den forbedrede brugervenlighed i mobilappsene har elimineret mange ​kedelige opgaver og sparet tid for medarbejderne, hvilket har øget medarbejdertilfredsheden.

Projektet i korthed

Radius driver det danske elnet, der leverer energi til over en million kunder i København, Nordsjælland og Midtsjælland. Fordi Radius driver og vedligeholder distributionsnettets infrastruktur, har forsyningsvirksomheden særlig stor interesse for sikkerhed og kvalitetssikring af deres underleverandørers entreprenørarbejde – og det er nu forbedret med nye mobilapps.

Udfordringen

Radius har mange underleverandører til at udføre bygge- og vedligeholdelsesopgaver. Radiuses medarbejdere foretager regelmæssige inspektioner for at sikre, at deres underleverandører følger sikkerhedsforanstaltninger og udfører kvalitetscheck på deres arbejdssteder i marken - f.eks. om de har korrekte afspærringer af arbejdsområderne.


Radius bemærkede, at nogle afdelinger arbejdede meget alene og traf beslutninger, baseret på begrænset information. Desuden tog manuel datahåndtering og rapportering ikke højde for historiske data, som er vigtigt, for at kunne lave vedligeholdelsesplanlægning og man brugte mere end 10 uafhængige inspektionsundersøgelser uden at koordinere dem.


Disse inspektioner genererer væsentlige data til feedback og til at optimere beslutningstagningen. Derfor besluttede Radius at håndtere disse oplysninger mere effektivt. Desuden var de nødt til at lave mere nøjagtige rapporter, som skulle videreformidles hurtigt. 



Løsningen

Radius samler nu sine projekter i et ArcGIS-registreringssystem og medarbejderne bruger dette som grundlag til at indsamle og registrere data live i marken.


Man har også implementeret digitale formularer til feltinspektører i en enkelt app: ArcGIS Survey123.

ArcGIS Survey123 indeholder alt, hvad inspektørerne har brug for i en ren grænseflade.

Survey123-appen og Dashboards har været en game-changer for kvalitets- og sikkerhedsafdelingen hos Radius."


Johan Djurhuus

Manager for kvalitet og sikkerhed, Radius

Appen viser kun den ønskede information og beregner automatisk resultater. Alle resultater kommunikeres og registreres i næsten i realtid, hvilket gør dem umiddelbart tilgængelige for hele organisationen. Derudover forenklede Radiuses tekniske personale datavedligeholdelse ved at administrere resultaterne i ét enkelt funktionslag i ArcGIS Online.


Tre dashboards, oprettet ved hjælp af ArcGIS Dashboard, viser oversigtsstatistikker, der er skræddersyet til specifikke målgrupper. Endvidere forbinder et indbygget kort inspektionsresultater visuelt til projektområder. Farvekodede resultater adskiller eventuelle problemer, der kræver yderligere evaluering. Brugerne får adgang til yderligere detaljer ved at gå direkte til fakta om hver inspektion.


De analyserer data i ArcGIS Insights for at forstå mønstre og at lave forudsigelser og man kommunikerer resultaterne med skræddersyede webapps, der nemt kan refereres til med ArcGIS Hub.


Hub-sites er en fantastisk måde at levere indhold og formidle det på tværs af organisationen, uden at vedligeholde en række separate links."


Colleen Madigan Schelde

Senior Systemspecialist, Radius


Colleen Madigan Schelde, Senior Systemspecialist hos Radius, bemærkede, at "Hub sites er en fantastisk måde at levere indhold og formidle det på tværs af organisationen, uden at vedligeholde en række separate links."


Radius brugte også ArcGIS Experience Builder til at hjælpe entreprenørerne. Radius laver webapps for hver entreprenør, der viser resultaterne for deres specifikke projekter. Ved at bruge appsene ser entreprenørerne kun resultaterne for deres eget arbejde, hvilket giver fremragende feedback om performance-resultater.

Resultater

Radius øgede sit fokus på sikkerheden og kvaliteten af ​​entreprenørarbejdet. ArcGIS-appsene hjalp med at strømline en tidligere besværlig proces. Johan Djurhuus, som er Radius' Manager for kvalitet og sikkerhed siger: "At arbejde med alle GIS-løsninger (geografisk informationssystem) har hjulpet kvalitets- og sikkerhedsafdelingen med at forbedre vores kommunikation med eksterne entreprenører, og i sidste ende forbedre den månedlige sikkerhedsscore."


De nye arbejdsgange udfører automatisk beregninger og opsummeringer.

At arbejde med alle GIS-løsninger (geografisk informationssystem) har hjulpet kvalitets- og sikkerhedsafdelingen med at forbedre vores kommunikation med eksterne entreprenører, og i sidste ende forbedre den månedlige sikkerhedsscore."


Johan Djurhuus

Manager for kvalitet og sikkerhed, Radius.

Med disse værktøjer på plads stoler personalet på resultaterne det sted hvor man altid kan hente pålidelig information. Radius tilføjer værdi ved at bruge lokation til at knytte inspektionsresultaterne til aktive projekter præsenteret i et webkort. Som teknisk leder værdsætter Schelde automatiseringen af ​​sin løsning. Hun udtaler, "Systemet gør alt arbejdet. Bare sæt det op, og det udfører opgaverne for dig."


Både inspektører, entreprenører og chefer hos Radius sætter pris på den mere effektive brugeroplevelse. At lade systemet udføre mange hverdagsopgaver har strømlinet arbejdsgangene og har gjort medarbejdere mere produktive. Medarbejdertilfredsheden er steget pga. brugervenligheden, den sparede tid og elimineringen af ​kedelige opgaver.


Mere information?

Ring på +45 39 96 59 00, eller skriv et par linjer. Vi kontakter dig hurtigst muligt.

Kontakt mig

Share by: