Location Intelligence giver BI
en ekstra dimension
Location Intelligence handler om meget mere end at plotte adresser ind i et digitalt kort. Teknologien kan bruges som et strategisk værktøj og at anskue forretningen i en helt ny, dynamisk optik med inddragelse af egne og offentligt tilgængelige geodata.
Hovedet mod glasloftet
I den amerikanske virksomhed Fruit of the Loom gav brugen af Location Intelligence en besparelse 20 procent i forsendelsesomkostninger. Ved at anvende smarte interaktive kort og simuleringer i stedet for traditionelle regneark og reallokere produkter mellem distributionscentre, på baggrund af de lokale kunders behov.
Også i kampen mod Covid-19 bruger man overalt i verden Location Intelligence til at skabe indsigt og overblik over antal smittede, døde og helbredte. Mange har sikkert stiftet bekendtskab med Covid-19-smitteoversigten fra
Johns Hopkins University. Det er også et eksempel på hvordan data visualiseres, for at skabe indsigt og formidle information med borgerne under en krise.
Hvilken butik skal vi åbne eller lukke?
Ønsker man at åbne en butik eller restaurant, kan man visualisere demografiske data, som fx antal beboere i området, aldersfordeling,
livsstil eller forbrugsmønstre på forskellige varer, som kan danne grundlaget for din beslutninger om placeringen af lokalerne. Her ses
købekraften i området omkring København visualiseret.